Assessoria Pellicer, Notícies
Els requisits necessaris per celebrar una junta general amb caràcter universal
La junta universal d’una societat és aquella en què és present o representada la totalitat del capital social i decideixen constituir-se en junta de la societat, sense prèvia convocatòria, acceptant per unanimitat la celebració de la junta. Està expressament regulat a l'article 178 de la Llei de societats de capital: 1. La junta general queda vàlidament constituida per tractar qualsevol assumpte, sense necessitat de prèvia convocatòria, sempre que sigui present o representada la totalitat del capital social i els concurrents acceptin per unanimitat la celebració de la reunió.2. La junta universal es pot reunir a qualsevol lloc del territori nacional o de l’estranger.Requisits Els requisits perquè una junta sigui universal, han estat polits al llarg del temps. En principi, com a norma general, hem d'entendre que una junta on acudeixin tots els socis és una junta universal. No obstant això, convé entrar al detall de les vicissituds existents. És una junta universal la que hi participin tots els accionistes, però un d'ells denuncia irregularitats a la convocatòria? I si sol·licita parar l’assemblea i deixar-la sense efecte? I si demana una convocatòria nova o diferent? Recordem que una junta universal és una no convocada, requereix la presència de la totalitat de les participacions, la celebració de la junta ha de ser unànime (cap s'hi ha d'oposar), es pot celebrar a qualsevol lloc, tractar qualsevol assumpte, prendre qualsevol decisió dins del marc legal, saprova lordre del dia per unanimitat, i en la certificació de la junta sha dexpressar que es tracta duna junta universal. Quant a les preguntes plantejades, cal tenir en compte que, si un soci s'hi oposa, manifesta irregularitats, això dificultarà que la junta sigui considerada universal i hi haurà problemes a l'hora d'inscriure els acords. Per consegüent, el caràcter i tenor de les juntes universals ha de ser amistosa al menys quant a la seva intenció. És a dir, si una part del capital social no vol que es faci, això generarà problemes fins al punt que els acords poden acabar no sent vàlids. La conclusió és que els socis han de manifestar de manera expressa que acceptin que sigui una junta de caràcter universal i decidir els temes a tractar. Això és rellevant també per saber diferenciar entre una junta o una altra.
- La junta ordinària és aquella que se celebra dins dels 6 primers mesos de l'exercici, que es convoca de manera adequada, on s'aproven les comptes de l'últim exercici, s'aprova la gestió social i es resol sobre l'aplicació del resultat.
- La junta extraordinària és tota aquella que no sigui ordinària, i es poden tractar canvis de domicili, modificacions d’objecte, de capital o canvis en el règim de transmissió. S’ha de convocar, a efectes oportuns.
- La junta universal necessita el 100% del capital social, no ha de ser convocada, els assistents i socis han d’acceptar i accedir al fet que sigui una junta universal, es pot adoptar qualsevol resolució, celebrar en qualsevol lloc i tractar qualsevol assumpte. Es pot ampliar l’ordre del dia i no cal que tots els socis hi romanguin durant tota la reunió.
Possibilitat d’expedir documents de facturació mensuals: factures recapitulatives
Volem recordar-li una opció beneficiosa per a la seva empresa: l’emissió de factures recapitulatives. Aquest mètode li permet agrupar en una única factura les vendes emeses a un mateix client al llarg d’un mes natural. En utilitzar aquest sistema, pot simplificar la seva gestió administrativa i reduir costos. Què són les factures recapitulatives? Les factures recapitulatives li permeten agrupar en una sola factura totes les operacions fetes per a un mateix client durant un mes natural. Aquesta opció és especialment útil si la seva empresa realitza múltiples vendes a un mateix client en un període curt de temps. Atenció. La seva empresa pot agrupar en una sola factura recapitulativa diferents operacions dutes a terme en diferents dates per a un mateix destinatari, sempre que aquestes operacions s’hagin efectuat en el mateix mes natural. Aquesta opció pot beneficiar-lo si, per la seva activitat, realitza múltiples vendes durant el mes a un mateix client. Així simplifica la seva gestió i estalvia costos administratius. Avantatges de les factures recapitulatives
- Estalvi de temps i feina: en emetre una única factura en lloc de diverses, redueix significativament el temps dedicat a la facturació.
- Optimització de processos: simplifica la gestió administrativa en evitar l’emissió de múltiples documents per separat.
- Costos reduïts: en consolidar les operacions en una sola factura, redueix els costos associats a la facturació i l’enviament de documents.
Reducció de mòduls de l’IRPF i de la reducció general per a activitats agrícoles i ramaderes afectades per circumstàncies excepcionals
L’informem que de cara a la declaració de l’IRPF 2023, s’ha publicat al BOE del dia 19 d’abril, l’Ordre HAC/348/2024 (amb entrada en vigor el mateix dia 19 d’abril) per la qual es modifiquen per al període impositiu 2023 els índexs de rendiment net i la reducció general aplicables en el mètode d’estimació objectiva de l’IRPF per a les activitats agrícoles i ramaderes afectades per diverses circumstàncies excepcionals. D’una banda es redueixen els índexs de rendiment net aplicables en 2023 a les activitats agrícoles i ramaderes desenvolupades en els àmbits territorials definits en l’annex d’aquesta Ordre. D’altra banda, s’eleva del 10 al 15% la reducció del rendiment net calculat pel mètode d’estimació objectiva d’IRPF per a totes les activitats agrícoles, ramaderes i forestals l’any 2023. Es poden posar en contacte amb aquest despatx professional per qualsevol dubte o aclariment que puguin tenir sobre aquesta qüestió. Una salutació cordial, llegir més
Incentius del contracte indefinit de familiar del treballador autònom
Si vostè és empresari persona física i vol contractar un familiar perquè l’ajudi en el negoci, sàpiga que els autònoms poden contractar com a treballadors per compte d’altri, per temps indefinit – i jornada completa o parcial – al seu cònjuge, ascendents, descendents i altres parents per consanguinitat o afinitat, fins al segon grau inclusivament amb una bonificació del 100 per 100 en la quota empresarial per contingències comunes durant un període de 12 mesos. Per a poder aprofitar aquesta bonificació per la contractació de familiars s’han de complir uan sèrie de requisits, que li ho expliquem a continuació. . Treballadors familiars Ser cònjuge, ascendents, descendents i altres parents per consanguinitat o afinitat, fins al segon grau inclusivament del treballador autònom. Estar desocupat i inscrit en l’oficina d’ocupació. Tipus de contracte Per temps indefinit a temps complet o parcial. Requisits del treballador autònom ocupador
- No haver extingit contractes de treball, bé per causes objectives o per acomiadaments disciplinaris que hagin estat declarats judicialment improcedents, bé per acomiadaments col·lectius que hagin estat declarats no ajustats a Dret, en els 12 mesos anteriors a la celebració del contracte que dona dret a la bonificació prevista.
- L’ocupador haurà de mantenir el nivell d’ocupació en els 6 mesos posteriors a la celebració dels contractes que donen dret a la citada bonificació.
- A l’efecte d’examinar el nivell d’ocupació i el seu manteniment, no es tindran en compte les extincions de contractes de treball per causes objectives o per acomiadaments disciplinaris que no hagin estat declarats improcedents, els acomiadaments col·lectius que no hagin estat declarats no ajustats a Dret, així com les extincions causades per dimissió, mort o incapacitat permanent total, absoluta o gran invalidesa dels treballadors o per l’expiració del temps convingut o realització de l’obra o servei objecte del contracte, o per resolució durant el període de prova.
El treballador fix discontinu quan s’ha de reincorporar a l’empresa?
Com ja sap, els treballadors fixos discontinus són aquells que presten serveis amb caràcter indefinit, però de manera intermitent, de tal manera que existeixen períodes en els quals no treballen i se suspèn el seu contracte. El contracte fix discontinu s’ha de formalitzar sempre per escrit i recollir uns certs elements essencials de l’activitat laboral, entre altres, la durada del període d’activitat, la jornada i la seva distribució horària, si bé aquests últims poden figurar amb caràcter estimat, sense perjudici de la seva concreció en el moment de la crida. Amb el propòsit d’oferir claredat i orientació sobre els processos relacionats amb la crida i la reincorporació de treballadors fixos discontinus, en aquesta circular li oferim la següent informació. 1. Crida de treballadors fixos discontinus És obligació de les empreses convocar als treballadors fixos discontinus una vegada es reprèn l’activitat per a la qual van ser contractats. Aquesta crida s’ha de realitzar de conformitat amb els termes establerts en el contracte de treball i en concordança amb el que es disposa en l’Estatut dels Treballadors.
- La crida s’ha de fer per escrit o per un altre mitjà que permeti deixar constància de la notificació adequada al treballador, detallant les condicions de la seva incorporació i amb una antelació suficient, que ha estat reconeguda pels tribunals en un termini mínim de 48 hores.
- Recomanem consultar el conveni col·lectiu corresponent per determinar el mitjà precís de comunicació de la crida, ja que alguns especifiquen els mètodes acceptables.
- En cas de no rebre la crida o no ser notificats adequadament, el treballador té el dret d’impugnar aquesta situació i demandar per acomiadament improcedent en un termini de vint dies des que va tenir coneixement de la falta de crida.
- No es pot entendre l’absència com una baixa voluntària automàticament, ja que la voluntat del treballador no és expressament manifestada.
- Es recomana intentar contactar amb el treballador per tots els mitjans disponibles abans de prendre decisions definitives, notificant-li les conseqüències de la seva inassistència.
- Es pot considerar l’aplicació de sancions per absències injustificades d’acord amb el que s’estableix en el conveni col·lectiu aplicable.
Fins a l’1 d’abril té de termini per a presentar el nou model 721
L’informem que el nou model 721 «Declaració informativa sobre monedes virtuals situades a l’estranger», es va implementar a conseqüència de la Llei 11/2021, de mesures antifrau, i va ser aprovat i desenvolupat per l’Ordre HFP/886/2023, de 26 de juliol, per la qual s’estableixen les condicions i el procediment per a la seva presentació. Aquesta regulació va convertir en obligatòria la declaració de les criptomonedes dipositades en intercanvis o plataformes situades fora d’Espanya, amb la finalitat de prevenir el frau i l’evasió fiscal. La seva entrada en vigor s’ha anat posposant, però finalment, enguany tots els ciutadans que hagin tingut criptodivises a l’estranger en l’exercici 2023 han de revisar si han de presentar aquesta declaració. Els contribuents que posseeixin criptomonedes a l’estranger han de presentar cada any el nou model 721. Aquesta nova declaració és molt semblant en el seu contingut al model 720 (que ja s’usa per a declarar altres actius situats a l’estranger):
- Han de presentar el model 721 aquells que a 31 de desembre de l’any anterior hagin estat titulars, autoritzats o beneficiaris de criptomonedes a l’estranger per més de 50.000 euros en total.
- La presentació del model en els anys següents només és necessària si el saldo de criptomonedes augmenta en més de 20.000 euros.
- Aquelles de les quals siguin titulars les entitats a què es refereix l’article 9.1 de la Llei 27/2014, de 27 de novembre, de l’impost sobre societats.
- Aquelles de les quals siguin titulars persones jurídiques i altres entitats residents en territori espanyol, així com establiments permanents a Espanya de no residents, registrades en la seva comptabilitat de manera individualitzada i identificades per la seva denominació, valor i entitat de custòdia i país o territori en què estiguin situades.
- Aquelles de les quals siguin titulars les persones físiques residents en territori espanyol que desenvolupin una activitat econòmica i portin la seva comptabilitat d’acord amb el que es disposa en el Codi de comerç, registrades en aquesta documentació comptable de manera individualitzada i identificades per la seva denominació, valor i entitat de custòdia i país o territori en què estiguin situades.
- No hi ha obligació d’informar sobre cap moneda virtual quan els saldos a 31 de desembre de cada tipus de moneda virtual a l’estranger valorats en euros no superin, conjuntament, els 50.000 euros. En cas de superar-se aquest límit conjunt s’ha d’informar sobre totes les monedes virtuals.
- El nom i cognoms o la raó social o denominació completa i, si és el cas, número d’identificació fiscal del país de residència fiscal de la persona o entitat que proporciona serveis per a salvaguardar les claus criptogràfiques privades en nom de tercers, per a mantenir, emmagatzemar i transferir les monedes virtuals, així com el seu domicili o adreça del seu lloc web.
- La identificació completa de cada tipus de moneda virtual.
- Els saldos de cada tipus de moneda virtual a 31 de desembre expressats en unitats de moneda virtual i la seva valoració en euros.
Subscriu-te
La newsletter de l’Assessoria Pellicer no és pas invasiu. Sabem molt bé que a les activitats professionals no hi ha temps per perdre, per això només et farem arribar notícies rellevants pels teus interessos.